logo amazon e1701172531297

Amazon Tyskland for Danskere: fordele, leveringstid, returret og mere

Amazon.de (Amazons lager i Tyskland) er nu i 2023 den bedste Amazon platform for Danskere.

På denne side gennemgår vi hvad du skal vide, for at bestille bekymringsfrit fra Amazons tyske lager.

Bemærk: denne Amazon guide indeholder reklamelinks.

Indholdsfortegnelse:

Hvorfor bruge Amazon.de fra Danmark?

  • Levering kun 2-5 dage.
  • Første levering har gratis fragt
  • Normal fragtpris er 60kr.
  • Gratis fragt over 515kr. (4)
  • Ingen told når du køber fra Amazons tyske lager
  • Nem returnering
  • Amazon.de har et kæmpe udvalg
  • priserne typisk, enormt favorable, sammenlignet med Danske priser.

Specifikt for Kreativt livs besøgende, kan vi anbefale at købe disse produkter på Amazon.de:

Kreativtliv.dk modtager en kommission på nogle Amazon.de produkter. Bemærk, vi anbefaler kun ting, som vi bruger selv, OG som sendes til Danmark til standard fragtpris og gør sig gyldig til gratis fragt over 69 EUR.

Hvad er Amazon.de?

Amazon.de er den tyske version af Amazon, altså, markedspladsgiganten Amazon, har et lager, lokaliseret i Tyskland.

Dette er meget favorabelt for Danske købere, grundet kortere leveringstider og mulighed for gratis levering.

Amazon.de, kort for Amazon Deutschland, er en udvidelse af Amazon i europæiske lande, der bruger det tyske sprog.

Du kender sandsynligvis den primære Amazon-websted, Amazon.com. 

Heldigvis for os, kan vores Google Chrome browsere nemt oversætte hjemmesider til Dansk, og selve Amazon.de, tilbyder at vise indholdet på Engelsk og valuta i Danske kroner.

Det er ikke kun en markedsplads for tyske sælgere, men tilbyder også mere overkommelige tilbud og hurtig forsendelse i hele Europa.

Din Amazon konto

Skal jeg oprette en ny Amazon konto, for at handle på Amazon.de?

Hvis du allerede har en Amazon-konto, er der ingen grund til at oprette en ny.

Du kan bruge de samme login-oplysninger for at få adgang til Amazon.de, uanset om du oprettede din konto på Amazon.com, Amazon Spanien, Amazon UK, Amazon Frankrig eller en hvilken som helst anden Amazon-platform.

Du vil kun oprette en ny konto, hvis du slet ikke har en Amazon-konto.

Sikkerhed

Amazon anbefaler, at du implementerer simple foranstaltninger for at sikre dig mod uautoriseret adgang til din adgangskode, dine computere og andre enheder.

  • Såsom:
    Brug af en unik adgangskode til din Amazon-konto, som ikke bruges til andre online-konti.
  • Log ud, når du er færdig med at bruge en delt computer.

Leveringstid og leveringspriser

Hvordan fungerer forsendelse på Amazon.de?

Mens forsendelse og levering varierer fra en Amazon.de-bruger til en anden, har denne platform de bedste forsendelsesmuligheder.

Du får gratis levering, når din bestilling sendes fra Tyskland, og beløbet er over EUR 69,00 (opdateret i oktober 2023)

Forsendelsesmuligheder

Amazon.de tilbyder pålidelige internationale forsendelsesmuligheder, hvilket gør det til en fremragende platform for international shopping.

Kunder kan nemt bestille varer fra andre europæiske lande uden mange begrænsninger.

Leveringstid Produkter Priser
Standard levering (2-5 arbejdsdage)
musik, DVD, software, videospil (undtagen konsoller)
€7,99 pr. levering + €0,99 pr. kg. Gratis levering for ordrer på €69,00 og derover
Standard levering (2-5 arbejdsdage)
alle andre varer*
€7,99 pr. levering + €0,99 pr. kg, Gratis levering for ordrer på €69,00 og derover
Express levering (2-4 arbejdsdage)
alle varer, der er berettiget til “Express levering”
€10,49 pr. levering + €1,99 pr. kg.

*Nogle varer kan ikke leveres til disse satser på grund af vareegenskaber, der kræver øgede leveringsomkostninger. Oplysninger om leveringspriser for disse varer kan findes på varens produktside.

**Forsendelsesomkostningerne for leverancer inden for EU er altid underlagt moms. Den gældende salgsskat er inkluderet i forsendelsesomkostningerne. Denne momsbeløb er angivet på den sidste side af din ordre, din e-mail-ordrebekræftelse og fakturaen, som du kan udskrive under Din konto.

De leveringstider ovenfor gælder kun for varer, der vises som “På lager”. 

Bemærk: De leveringsomkostninger, der er angivet ovenfor, gælder for ordrer, der er opfyldt af Amazon. Varer, der sælges og afsendes af Marketplace-sælgere, er markeret med “Afsendt fra og solgt af “SÆLGERENS NAVN” på produktdetaljesiden.

Spor din pakke

Efter at have afgivet en ordre, giver Amazon.de dig mulighed for at spore din ordre.

Denne mulighed giver dig mulighed for at følge opdateringer vedrørende, hvor din vare befinder sig, og dens forventede leveringstid.

30 dages returret

Du kan altid returnere varer som du fortryder indenfor 30 dage.

En returneret vare være i samme stand, som den blev modtaget i. Nye varer skal returneres i præcis samme stand, som du modtog dem fra Amazon (inklusive tilbehør). Brugte varer må ikke have yderligere tegn på brug eller skade.

For produkter sendt af Amazon, modtager du refusion, inden for 14 dage, fra pakken er modtaget på lageret.
Du kan se refusionen på din bankkonto senest 7 dage efter udstedelsen.

Følgende produkter kan ikke returneres (medmindre de er defekte):

  • Produkter, der af hensyn til sundhedsbeskyttelse eller hygiejne ikke er egnet til returnering, og hvis forseglingen blev fjernet efter levering, eller som på grund af deres karakter er blevet uløseligt blandet med andre produkter efter levering
  • Lyd- eller videooptagelser eller computerprogrammer i forseglet emballage, hvis forseglingen blev fjernet efter levering
  • Produkter, der er fremstillet efter kundespecifikationer eller skræddersyet til personlige behov, især Amazon Handmade-personlige produkter
  • Produkter, der hurtigt kan ødelægges, eller hvor udløbsdatoen hurtigt udløber
  • Tjenester, hvis leverandøren har ydet dem fuldt ud
  • Aviser, magasiner eller illustrerede publikationer, undtagen abonnementsaftaler
  • Alkoholholdige drikkevarer, hvis prisen blev aftalt ved indgåelsen af købsaftalen, men som kan leveres efter 30 dage og hvis nuværende værdi afhænger af markedssvingninger, som sælgeren ikke har indflydelse på
  • Hvor en eBog er blevet delvist læst, eller i tilfælde af misbrug, kan refusion nægtes.

Betaling på Amazon.de

Du kan betale for produkterne og forsendelsesomkostningerne i forskellige valutaer, herunder euro og Danske Kroner.

Accepterede betalingsmetoder

Betaling med kredit- og betalingskort:

  • MasterCard
  • American Express
  • Visa-kort
  • Amazon.de Visa-kort og forudbetalte versioner af disse kort

 

Når du betaler med kort, kan du blive omdirigeret til din bank for at verificere din betaling. 

 

Betaling med direkte debitering (i EUR)

  • Betaling med månedlig faktura
  • Amazon.de Promotion voucher (Indløs promokoder)
  • Du kan kun opdele betalingen mellem en af de accepterede betalingsmetoder og et Amazon.de gavekort, ikke mellem flere betalingsmetoder.

 

Gavekort

  • Du kan også bruge Amazon.de gavekort til at betale for din ordre.
  • Du kan købe dine gavekort online fra Din konto eller i fysiske butikker.

Skatter og moms

Skatter og moms er inkluderet i priserne

PÅNÆR

moms der pålægges leveringsomkostningerne

Hvis din ordre har gratis fragt, betyder det naturligvis, at der ikke er nogen fragtmoms.

Told?

Så længe du sørger for at tjekke, at dit produkt sendes fra et land indenfor EU… hvilket det oftest gør, så er der ingen Told på dit køb!

Lagerstatus og produkt-tilgængelighed

Ganske enkelt, er det på lager kan du vælge antal og tilføje det til kurven, i højre kolonne på hjemmesiden. 
Er det ikke på lager, har du ikke mulighed for at tilføje til kurven.

Find Produkter i Amazon-butikken

Du kan finde, opdage og shoppe efter produkter i Amazon-butikken på flere måder. Du kan indtaste en specifik forespørgsel i søgefeltet. Du kan gennemse udvalget efter produktafdelinger. Du kan opdage produkter, der er grupperet efter fælles egenskaber eller gennem annoncer. Du kan også shoppe med stemmen ved hjælp af Alexa.

Søgning og Gennemsøgning af Varer

Hvis du leder efter en bestemt vare, skal du indtaste et par ord i søgefeltet og vælge ikonet med forstørrelsesglasset eller bruge billed- eller stemmesøgefunktionerne. Vi viser dig de matchende resultater og giver værktøjer til at hjælpe dig med at finde det rigtige produkt.

Sorteringsmuligheder

Du kan bruge disse indstillinger til at liste søgeresultaterne i en bestemt rækkefølge:

“Udvalgte”

viser udvalgte varer. Vi tager hensyn til følgende hovedfaktorer, når vi vælger udvalgte resultater, fordi de giver de bedste indikatorer for, hvad vi tror, du gerne vil købe:

  • Kundeaktioner, som f.eks. hvor ofte en vare blev købt.
  • Oplysninger om varen, såsom titel, pris og beskrivelse.
  • Leveringshastighed
  • Tilgængelighed
  • Fragtomkostninger
  • og om vi tror, at varen vil være af interesse, f.eks. nye varer.

“Gennemsnitlig kundeanmeldelse”

sorterer varer baseret på kundeanmeldelser. Dette inkluderer det gennemsnitlige antal stjerner ud af fem og antallet af anmeldelser for hvert resultat.


“Nyeste ankomster”

sorterer varer baseret på den dag, de først var tilgængelige på Amazon.

“Pris Høj til Lav”

sorterer varer primært baseret på pris. Den højeste prisvare er øverst, og den laveste prisvare er nederst.

“Pris Lav til Høj”

sorterer varer primært baseret på pris. Den laveste prisvare er øverst, og den højeste prisvare er nederst.

Produktudvalg

Mærker

Mærker fremhæver produktinformation for at hjælpe dig med at finde varer, du måske kan lide. Vi overvejer mange faktorer, når vi vælger de produkter, der er berettiget til mærker.

For mærket “Bestseller” er det vigtigste kriterium antallet af nylige og historiske salg af en vare, der er solgt på Amazon.

Andre mærker overvejer en kombination af faktorer, som f.eks. “Amazons valg,” som indikerer produkter med høje bedømmelser og god pris, som er tilgængelige til øjeblikkelig levering.

Vi bruger også mærker som “Lyntilbud” og “Dagens tilbud” for at hjælpe dig med at finde tilbud, hvor et begrænset antal rabatter tilbydes på en vare i en kort periode, eller som kun tilbydes under en særlig begivenhed som “Black Friday.”

Mærker kan også angive deltagelse i et program, såsom “Prime” eller “Climate Pledge Friendly,” eller give oplysninger om en handling, du har foretaget på en vare, f.eks. om du allerede har tilføjet varen til din indkøbskurv.

Andre Produktudvalg

Vi viser produkter, som vi mener, du vil være interesseret i, baseret på dine søgninger, gennemseaktiviteter eller købshistorik eller andre tilbud på siden.

For eksempel kan vi præsentere det produkt, du i øjeblikket ser på, eller senest har tilføjet til din indkøbskurv, sammen med relevante tilbehørsprodukter (såsom en printer og blækpatron).

Vi kan også vise dig, hvilke produkter andre Amazon-kunder har set (eller købt), efter at have set (eller købt) det produkt, du ser på.

På samme måde kan vi vise et produkt, som du har set, men ikke har købt, og vise relaterede produkter, som andre Amazon-kunder har set.

I andre tilfælde viser vi produkter baseret på en redaktionel beslutning, f.eks. fordi vi mener, de er relevante på et givet tidspunkt (f.eks. “Sommerstile” eller “Tilbage til skolen”), eller for at fremhæve nye produkter, som vi tror, du vil være interesseret i (f.eks. Amazon Launchpad).

Vi kan også vise dig links til artikler om det produkt, kunden i øjeblikket ser på, og andre lignende eller tilsvarende produkter.

Vi kan også bruge kundeproduktanmeldelser som en faktor ved f.eks. at fremhæve dem som “Kundens mest elskede”.

Anbefalingspræferencer

Nogle gange anbefaler vi nye eller andre produkter og tjenester, som vi mener, du måske er interesseret i, baseret på dine tidligere køb på Amazon.

Du kan fravælge disse anbefalinger, når du handler via din konto.

Sponsorede Brands og Sponsorede Produkter

Du kan finde og opdage tilbud gennem annoncer i vores butik, og vi mærker dem tydeligt som annoncer. F.eks. indeholder Sponsorede Brands og Sponsorede Produkter tilbud, der er tilgængelige til køb i Amazon-butikken.

Disse annoncer vises øverst, ved siden af eller inden for søgeresultater og på produktsidedetaljer.

Dine personlige oplysninger

Indsamling og behandling af personlige oplysninger

Amazon indsamler:

  1. De oplysninger, du selv angiver
  2. automatisk oplysninger for at forbedre din Amazon-oplevelse.
    Denne automatiske indsamling sker, for eksempel, når du interagerer med  hjemmesiden, produkter og tjenester.

1. Nogle eksempler på oplysninger, du giver inkluderer

  • dine kontaktoplysninger
  • leveringsoplysninger
  • betalingsoplysninger
  • eller andre præferencer.

2. Automatisk indsamlede dato inkluderer

  • søgning efter produkter eller tjenester
  • afgivelse af en ordre
  • kontakt for hjælp.

Brug af dine personlige oplysninger

Amazon bruger dine personlige oplysninger til at levere varer og kommunikere med dig om dine køb af produkter og tjenester.

Derudover bruger de dine oplysninger til at forbedre og tilpasse din Amazon-oplevelse, samt overholde juridiske forpligtelser, blandt andet.

De bruger også personlige oplysninger til at vise interesse baserede annoncer for funktioner, produkter og tjenester, der muligvis interesserer dig.

Amazon anvender cookies og andre identifikatorer for at muliggøre, at de kan genkende dig. 

Du kan finde en detaljeret liste over, hvordan de bruger dine personlige oplysninger i deres fortrolighedspolitik (tysk/engelsk – eller oversæt til Dansk med din browser – eller kopier teksten ind i Google Translate)

Amazon har sikkerhedsforanstaltninger for indsamling, opbevaring og videregivelse af personlige oplysninger. Det betyder, at vi de kan bede dig om at bekræfte din identitet, før de videregiver personlige oplysninger til dig.

Amazon sælger aldrig individuelle kundeoplysninger. De kan dele dine personlige oplysninger med tredjeparter. De deler kun oplysningerne for at kunne yde dig tjenester eller overholde gældende love. 

Indstil sprog og valuta

Amazon sprog og valuta

Sprog

I øverste højre hjørne finder du et lille flag med landekode bogstaver.
Hold musen over her og markér dit ønskede sprog. Desværre er det ikke på Dansk endnu.

Hvis du får klikket på flaget fremfor at holde musen over, kommer du blot til en side hvor du også kan indstille sprog og valuta.

amazonindstillinger

Valuta

Når du enten klikker på flaget øverst i menubaren eller klikker på “change currency”, vil du blive sendt til denne side med indstillinger for sprog og valuta.

Vælg Danske Kroner “DKK – Danish Krone”, eller den valuta du foretrækker.

Behov for oversættelse?

Oversættelse fra Engelsk til Dansk eller andet sprog.

Har du behov for at oversætte visse produktbeskrivelser til Dansk?
Prøv at åbne en ny fane til Google Translate»
Den vil automatisk gøre det muligt at indsætte engelsk tekst, som den automatisk vil oversætte til Dansk. 

I højre side over det grå felt kan du ændre hvilket sprog du ønsker oversat til.

Sådan foretager du køb

Når du søger efter et bestemt produkt, kan du søge på Amazon’s hjemmeside, hvorefter der vises en række søgeresultater, der passer til din søgning.

Det er her, du skal nøje overveje de forskellige forhandlers priser og kundeanmeldelser.

Hvis du køber et produkt fra markedspladsen, som sendes af en sælger, og ikke Amazon, er det vigtigt, at du tjekker hvorfra de sender produktet.

Sendes produktet indenfra EU, er der ingen told. Men, sender de produktet fra et land udenfor EU, kan du modtage en regning fra told.

Undersøg produktet nærmere og tjek leveringstiden.

Nogle gange kan det være værd at betale en smule ekstra for at få levering inden for en uge.

Sådan returnerer du varer på Amazon.de

Du kan returnere mange varer, der er solgt på Amazon.

Når du returnerer en vare, kan du se forskellige returneringsmuligheder, afhængigt af sælgeren, varen eller årsagen til returnering.

Skal du returnere en vare, der er sendt af Amazon?

Gå til

  • Dine ordrer

For at returnere en vare, du har bestilt:

  • Gå til Dine ordrer for at se dine seneste ordrer.
  • Vælg ordren og vælg Returnér eller Erstat varer.
  • Vælg den vare, du ønsker at returnere, og vælg en mulighed fra menuen Årsag til returnering.
  • Hvis du vil tilføje varer fra forskellige ordrer til din returnering, skal du vælge Tilføj flere varer til denne returnering og gentage det foregående trin for hver vare.
  • Hvis ingen andre varer er berettiget til en samlet returnering, vises linket Tilføj flere varer til denne returnering ikke.
  • Vælg Fortsæt for at vælge, hvordan du vil behandle din returnering.
  • Hvis det er relevant, vælg at udstede en refusion eller erstatning.

For varer solgt af en Amazon Marketplace-sælger

  • vil du se “Indsend returneringsanmodning”.
  • Amazon-sælgeren gennemgår returneringsanmodninger, inden der udstedes en refusion eller erstatning.
  • Hvis du ikke modtager en respons inden for to arbejdsdage, kan du anmode om en A-til-Å-garanti refusion.
  • Vælg din foretrukne returneringsmetode.
  • Udskriv din returlabel og returautorisation.
  • Pak dine varer sikkert ind i henhold til instruktionerne, der er sendt til dig, da du anmodede om din returnering fra Returneringscenteret.
  • Bemærk, at du vil se flere udskrifter, som alle er nødvendige for en returnering.
  • Placer stregkoden i pakken.
  • Fastgør adresselabelen uden på pakken.
  • Du kan se status for en returnering eller en refusion i Dine ordrer ved at vælge “Vis Returnerings-/Refusionsstatus” ved siden af den relevante ordre.

Returnér flere varer fra forskellige ordrer

Hvis du vil returnere flere varer fra forskellige ordrer, har du to muligheder:

  • Returnér varerne, som de vises på returlabelerne.
    Det er muligt, at varerne ikke kan kombineres i en pakke, og du modtager en separat returlabel for hver vare.
  • Returnér varerne i en pakke for at bidrage til mindre trafik.
    • For at gøre dette skal du vedhæfte en af returlabellene på pakken.
    • Tilføj de resterende returlabels til varerne i pakken.
    • Hvis der udstedes en øjeblikkelig refusion, gælder den kun for de varer, der er angivet på returlabelen.
    • Du modtager refusionen for yderligere varer, så snart pakken er blevet behandlet i returneringsafdelingen, efter 14 dage.
    • I nogle situationer kan refusioner tage længere tid.

Du kan ikke kombinere varer fra forskellige ordrer i én returnering for:

  • Ordrer, der er fritaget for moms
  • Gave returneringer
  • Artikler, der er solgt og afsendt af en Amazon Marketplace-sælger
  • Amazon Global Store ordrer
  • Returnering af en vare købt med afhentning i butikken muligheden:
    Hvis en vare, du har bestilt med afhentning i butikken muligheden, er uønsket, beskadiget eller defekt, kan du igangsætte returneringsprocessen
    Besøg Marketplace Returnerings- og Refusionssiden for mere information.
    Du kan vælge at sende varen tilbage eller aflevere den på det oprindelige afhentningssted.

Returnér elektroniske enheder

Inden du returnerer varer, hvor du har gemt personlige oplysninger, som f.eks. bærbare computere, kameraer eller andre elektroniske enheder, skal du slette disse oplysninger fuldstændigt.

Vigtig information om returlabels

  • Når du bruger en forudbetalt label, kan de trække returomkostningerne fra din refusion, hvis din returnering ikke er gratis for en bestemt vare.
  • Hvis du ikke har adgang til en printer til at udskrive returlabelen og oversigten over returneringen, kan du bede en anden person om at udskrive dem for dig. Vi sender dig dokumenterne i din returneringsbekræftelses-e-mail.
  • Nogle returneringer kræver ikke, at du udskriver en label. I stedet vil du være i stand til at oprette en label-fri QR-kode. Bare præsenter QR-koden i din lokale DHL Shop, Hermes Shop eller postkontor.

Annullér en returnering

For at annullere en returnering, der allerede er oprettet i det Online Returneringscenter, skal du gå til Dine ordrer.

  • Hvis en returlabel allerede er oprettet for en ordre, vil du se knappen “Vis Returnerings-/Refusionsstatus” til højre for listen over varer i ordren.
  • Brug knappen til at se status for returneringen og refusionen.
  • For at annullere din returlabel skal du vælge “Annuller returnering” og bekræfte dit valg.
  • Returneringen annulleres, og du kan nu oprette en ny returlabel.”
Kreativt Liv